خریدوفروش امتیاز مسکن طبق قانون ممنوع است و می‌تواند به زیان مالی خریدار تمام شود. در این میان اگر طرف حساب شما دلالی باشد که قبلاً امتیاز را از شخص دیگری خریده است، احتمال این زیان مالی بیشتر خواهد شد.

زمين نهضت ملي مسكن

به گزارش همشهری آنلاین، طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره‌بها، خریدوفروش امتیاز مسکن‌های حمایتی ممنوع است. در این قانون قید شده که حق انعقاد معاملات و اعطای وکالت مربوط و انتقال حق انتفاع اراضی یا عیان یا امتیاز ثبت‌نام وجود ندارد و ثبت رسمی معاملات و وکالت‌نامه‌ها وابسته به اخذ استعلام از وزارت راه و شهرسازی است.

آن‌گونه که دبیر کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی می‌گوید: این معاملات در هیچ‌کدام از محاکم پذیرفته نیست و طبق قانون دفاتر ثبت‌اسناد و املاک مجاز به ثبت این دست از قراردادها نیستند.

طبق اظهارات یاسر دستمالچیان، بر اساس بازرسی‌های انجام شده توسط کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن، برخی از بنگاه‌های معاملات املاک در سطح کشور در حال خریدوفروش امتیاز مسکن حمایتی هستند و این کار کاملاً غیرقانونی است.

او می‌گوید: بستر این کارهای غیرقانونی عمدتاً بنگاه‌های معاملات املاک هستند که در بازرسی‌ها تذکرات لازم به برخی از متخلفان داده شده و بنگاه‌ها در حال حاضر مکلف به رعایت این قانون هستند اما نکته قابل‌توجه اینکه سوداگران با توجه به این قانون و برای فرار از مشکل احتمالی از ناآگاهی مردم نسبت به موضوع سوءاستفاده کرده و شروع به فروش امتیازهای خود به قیمت پایین‌تر کرده‌اند.

دبیر کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی معتقد است: با توجه به منع قانونی معامله امتیاز مسکن حمایتی، کسانی که این امتیازات را از دلالان خریداری می‌کنند و دچار ضررهای جبران‌ناپذیر می‌شوند ازاین‌رو از مردم تقاضا می‌شود از خرید امتیازهای مساکن حمایتی اجتناب کنند.

کد خبر 867598
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha